Ga verder naar de inhoud

Waarom Mobiel 21 samenwerken zo super vindt

Autovrij leven
Slimme gemeenten
Opinie

Els Van den broeck, algemeen directeur bij Mobiel 21, schuift aan tafel bij de Socius-podcast ‘Allemaal Politiek’ om te praten over succesvolle samenwerkingen als hefboom voor verandering.

Burgers, beleidsmakers en het middenveld geven onze samenleving elke dag vorm. Iedereen op zijn of haar manier. Kleinschalig, grootschalig. Individueel of in groep. Uit goesting of verontwaardiging. Kortom, we zijn allemaal politiek.

In het verkiezingsjaar 2024 zet Socius met de podcastreeks ‘Allemaal Politiek’ heel wat makers en doeners in de kijker die de samenleving ook buiten het stemhokje vormgeven. Zo wil het steunpunt voor sociaal-cultureel werk onderstrepen dat je geen politicus of beleidsmaker hoeft te zijn om verandering te realiseren.

In aflevering 4 van de podcastreeks praten Chris François van opgewekTienen, Filip De Rynck van de Universiteit Gent en Els Van den Broeck van Mobiel 21 over succesvolle samenwerkingen, en waarom die soms minder romantisch zijn dan ze klinken.

Een goede samenwerking gaat om mensen waar je dingen mee realiseert en waarvan je zegt, dat gaan we nog eens doen want wij kunnen samen echt wel zaken veranderen.

Els Van den broeck
algemeen directeur bij Mobiel 21

Meer weten over de podcastreeks ‘Allemaal Politiek’?

Gerelateerde inzichten

Straffe case

Burgers schrijven mee aan nieuw fietsplan in As

Onlangs stelde de gemeente As haar nieuw Fietsplan voor. Met dit plan wil de voormalige mijngemeente fietsen nog vlotter en veiliger maken. Het plan ontstond in nauwe samenwerking tussen de gemeente, haar inwoners en Mobiel 21.

Verder lezen
Opinie

10 jaar Fietsberaad, 10 jaar fietsers op de voorgrond zetten

Fietsberaad Vlaanderen bestaat 10 jaar. Wij stelden programmamanager Wout Baert 5 vragen om de schijnwerpers te zetten op enkele hoogtepunten van hét kenniscentrum voor fietsen en fietsbeleid.

Verder lezen
Autovrij leven

Meer straten op mensenmaat

We tonen hoe geweldig straten zijn als er meer plaats is voor mensen en minder voor auto's. Straten op mensenmaat met ruimte voor ontmoeting, spel, natuur, adem en rust. Enfin, straten om in te leven, dus.

Verder lezen