Fiets SUITE: structurele oplossingen voor fietsparkeren
Te weinig fietsparking is een belangrijke reden waarom veel mensen niet fietsen. Met Fiets SUITE bieden we architecten, bouwheren en lokale besturen structurele oplossingen.
Waar parkeer je je fiets?
Als je in een rijwoning of appartement woont is het niet altijd even gemakkelijk om parking te vinden voor je fiets. Uit studies blijkt bovendien dat mensen veel minder fietsen als ze geen parking in de buurt hebben. Gelukkig zijn er goede voorbeelden genoeg die creatieve oplossingen bieden. Wij verzamelden ze voor jou in Fiets SUITE.
Inspiratie en leidraad voor gemeenten
Kwaliteitsvolle fietsparkeerplaatsen dichtbij woningen zijn een belangrijke hefboom voor gemeenten om meer mensen op de fiets te krijgen. Ze verkleinen bovendien het risico op vandalisme en diefstal. Met Fiets SUITE geven we lokale beleidsmakers heel wat goede voorbeelden en richtlijnen om er werk van te maken
Voor (ver)bouwers en architecten
In een stedelijke omgeving fietsparking voorzien is niet altijd gemakkelijk. Dan helpt het als (ver)bouwer of architect om kennis en inspiratie te kunnen halen uit goede voorbeelden die een effectieve oplossing bieden op een beperkte opppervlakte. Met Fiets SUITE hebben ze nu een mooi overzicht van de mogelijkheden.
Gerelateerde inzichten
Het Nieuwe Parkeren: jouw kompas voor beter parkeerbeleid
Integraal parkeerbeleid is een hefboom, met positieve effecten voor onze leefbaarheid, verkeersveiligheid, ruimtelijke kwaliteit en mobiliteit. In een whitepaper biedt Mobiel 21 lokale en Vlaamse beleidsmakers een kompas om werk te maken van zo'n integraal parkeerbeleid.
Onze brief aan Annick De Ridder, de nieuwe Vlaamse minister voor Mobiliteit
De eed is afgelegd, het nieuwe Vlaamse regeerakkoord ligt er. Tijd voor een brief aan minister voor Mobiliteit en Openbare Werken, Annick De Ridder. Over draagvlak en gevonden politieke moed voor meer duurzame mobiliteit.
Meer straten op mensenmaat
We tonen hoe geweldig straten zijn als er meer plaats is voor mensen en minder voor auto's. Straten op mensenmaat met ruimte voor ontmoeting, spel, natuur, adem en rust. Enfin, straten om in te leven, dus.